Vahvista työkykyäsi - hae paperiliittolaisten Kiila-kurssille! (Haku päättynyt) Vahvista työkykyäsi - hae paperiliittolaisten Kiila-kurssille! (Haku päättynyt)

Ovatko työkykysi ja ansiomahdollisuutesi heikentyneet tai onko lähivuosina sellaista uhkaa?

Hae KIILA-kuntoutukseen! Löydät keinoja työn- ja elämänhallintaan ja opit tunnistamaan työhön liittyvät kuormitustekijät. Kuntoutuksen sisällöstä puolet muodostuu ammatillisista ja puolet terveyteen liittyvistä teemoista.

Ammatillisuus ja työhyvinvointi

• Työn nykytila ja muutokset
  • Ammatillinen kehitys ja osaaminen
  • Vaatimukset ja voimavarat
  • Työhyvinvointi ja vuorovaikutus

Terveys ja elämänhallinta

• Terveys: ravinto, uni, päihteet
  • Henkinen hyvinvointi
  • Liikunta, rentoutuminen, harrastukset
  • Perhe, talous, ihmissuhteet

Kurssi toteutetaan Kiipulassa Janakkalassa ja siihen sisältyy kuntoutusohjelman lisäksi liikuntatilojen vapaa käyttö ja ateriat sekä tarvittaessa majoitus kahden hengen huoneessa täysihoidolla. Kurssin kustantaa Kela ja sen ajalta voi saada joko palkkaa tai kuntoutusrahaa. Kelalta voi hakea korvausta myös kuntoutukseen liittyvistä matkakuluista.

Yhden hengen huoneen lisämaksu on 30€/vrk ja kuntoutujan on varmistettava hyvissä ajoin Kiipulan Guest Housesta, että huoneita on saatavilla. Lisämaksusta ei saa korvausta.

Kuntoutujan / hakijan kannattaa selvittää oman työnantajansa kanssa siitä, maksetaanko hänelle kuntoutuksen ajalta palkkaa, jolloin työnantaja saa kuntoutusrahan. Mikäli kuntoutuja haluaa käyttää kuntoutukseen pekkaspäiviä, saldo- tai ylityövapaita tai lomapäiviä, hän saa kuntoutusrahan itselleen. Kuntoutukseen kuuluu yksi omavastuupäivä, joka on yleensä ensimmäinen avopäivä.

Kuntoutuja maksaa yhteen suuntaan tehdystä matkasta 25,00 euron omavastuuosuuden. Kela korvaa sen ylittävät tarpeelliset matkakustannukset.

KIILA-kuntoutus on osittain yksilöllistä ja osittain ryhmämuotoista. Yksilötapaamisiin kuuluvat mm. työpaikkakäynti ja päätöskeskustelu. Näihin osallistuvat kuntoutujan lisäksi esimies, työterveyshuollon edustaja ja Kiipulasta työryhmän jäsen.

Hakuohjeet

1. Ota yhteyttä omaan työterveyshuoltoosi ja ja varaa aika lääkärille.
2. Täytä Kelan kuntoutushakemus (lomake KU101) ja yhdessä esimiehesi kanssa selvityslomake (KU200) sekä liitä niihin lääkärin B-lausunto. Hakemukseen kirjataan kurssinumero 73235.
3. Hakemukset toimitetaan omalle työterveyshoitajalle, joka lähettää ne Kelaan 12.10.2018 mennessä osoitteella Hanna Katravuori-Koski, Kela, PL 10, 00056 KELA 4.

Kun hakemuksesi on käsitelty, saat Kelasta kuntoutuspäätöksen. Myönteisen päätöksen saaneille postitetaan kutsukirje kuntoutukseen joitain viikkoja ennen kuntoutuksen alkua.

Kuntoutusaikataulu

19.11.2018 – 1.3.2019 avopäivä Kiipulassa 1 vrk ja työpaikkakäynti (voidaan toteuttaa myös skypellä). Huom. aloituspäivä muuttunut!

Ryhmäjaksot

12.–15.3.2019 ryhmäjakso, 4 vrk (Huom. ensimmäistä jaksoa myöhennetty)
10.–12.6.2019 ryhmäjakso, 3 vrk
23.–.25.9.2019 ryhmäjakso, 3 vrk